Kjøpsvilkår

Kjøp

Ved bestilling gjøres en avtale når igmshop.no har bekreftet bestillingen ved en ordrebekreftelse på mail. Ordrebekreftelsen skjer automatisk av igmshop.no’s database. Hvis du ikke har fått noen ordrebekreftelse i løpet av 24 timer, vær vennlig å kontakte oss. Ved eventuelle feil i f.eks leveringstid, pris, osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette etterpå.

Leveringstid

Rask og pålitelig levering
  • Igm Shop Norge gir deg normal leveringstid på 2-5 virkedager for alle produkter. Vi tar imidlertid forbehold om at leveringsindikasjonen kan være basert på feil informasjon, noe som kan resultere i både tidligere og senere levering enn forventet.
  • Dersom vi ikke er i stand til å levere en bestilt vare, vil vi kontakte deg og tilby et lignende produkt som er tilgjengelig. Du har også muligheten til å kansellere bestillingen eller gjøre en ny bestilling med en annen vare.
  • Vær oppmerksom på at det kan forekomme feilinformasjon som kan påvirke vår leveringsindikasjon. Dette betyr at enkelte leveranser kan skje både tidligere eller senere enn forventet. Vi vil imidlertid forsøke vårt beste for å minimere slike situasjoner.
  • Kundetilfredshet er vår prioritetVi streber etter å gi deg den beste handleopplevelsen. I tilfelle av eventuelle forsinkelser, vil vi gjøre vårt ytterste for å bistå deg og finne en passende løsning.
  • Den angitte leveringstiden er omtrentlig leveringstid. Vi tar ikke ansvar for forsinkede leveranser som skjer med Bring eller speditørens håndtering, da vi ikke kan påvirke dette.
  • Lengre leveringstid kan forekomme rundt helligdager, som Black Week, Black Friday og jul. Men vær trygg, vi jobber hardt for å minimere forsinkelser og sikre at varene dine kommer frem til avtalt tid.

 

Pris

Prisene på siden er i norske kroner. MVA er inkludert på alle varer med 25%. Alle priser vises inkludert MVA på nettsiden. Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten forhåndsvarsel dersom feil pris er angitt og retten til å kansellere ordrer der varer med feil pris er bestilt. Vi kontakter deg hvis du kjøpt en vare til feil pris.

 

Fraktkostnad og leveringsmetode

For å gi deg valgfrihet og bekvemmelighet tilbyr vi to fraktalternativer.

  • Bring / Posten (Pakke til Post i Butikk) – Fraktkostnad fra 69 NOK: Med dette alternativet kan du hente pakken din på en av våre mange samarbeidspartneres / Bring postkontorer .
  • Hjemlevering – Fraktkostnad 119 – 250 NOK: Ønsker du enda større bekvemmelighet? Velg hjemleveringsalternativet, hvor pakken din blir levert rett til døren din.

 

Uhentet frakt /feil adresse

  • For uavhentede forsendelser vil det bli belastet et gebyr på 150 kr opp til 850 kr. inkl. for å dekke frakt- og håndteringskostnader.
  • Nye fraktkostnader kommer i tillegg dersom forsendelsen skal sendes på nytt.


Transportrisiko

Vi står for transportrisikoen, dvs. risikoen for at varen skades eller forsvinner under transporten fra lageret vårt til deg. Du står for risikoen ved eventuell retur til oss.


Restnoterte varer

Hvis en vare er restnotert, kan du se dato for når den beregnes å være på lager igjen. Produktet er da bestilt og på vei til vårt lager fra vår leverandør. Du kan da bestille varen, så sendes den til deg med en gang ved innlevering. Legg merke til at datoen du ser bare er en foreløpig dato. Har du flere artikler i bestillingen som er på lager, sendes de rett til deg samme dag, og varen som er restnotert sendes fraktfritt senere, når den kommer til lageret.


Angrerett i 30 dager

I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å angre kjøpet og få tilbake det beløpet du har betalt i løpet av 30 dager etter at du har tatt imot varen og uten noen spesiell grunn.

Produktet skal være i vesentlig uforandret tilstand, dvs. ikke ødelagt eller skadet og i en slik tilstand at det går an å selge det til en ny kunde uten rabatt. Du kan forsiktig åpne og undersøke den. Angreretten gjelder ikke på data/tv-spill hvis plasten/forseglingen er brutt.

Angreretten gjelder ikke for intimproduker innen kropp-, tann-, hårpleie eller headset innenfor kategorien in-ear og bluetooth headset hvis forseglingen/emballasjen er brutt.

Ytterligere instruksjoner for hvordan du går fram finnes på returetiketten. Ved angrerett betaler du som kunde returfrakten. Kontakt ditt nærmeste postkontor for prisopplysninger for retur av produktet.

Angreretten gjelder ikke bedrifter.


Kontakt post@igmshop.no hvis du vil bruke angreretten.

Varer som ikke oppfyller kriteriene ovenfor, kommer til å returneres til kunden mot returfrakt samt håndteringsavgift uten unntak. Ved alle returer kreves det at kunden sparer sitt kollinummer for eventuell sporing.


Returadresse:

For å returnere en vare som Parcel, vennligst send den til følgende adresse:

IGM Shop Norge,
Hvittingfossveien 359
3089 Holmestrand
Norge

Ved retur av varen, husk å fest navnet ditt og bestillingsnummeret tydelig på pakken. Vennligst merk at produktet skal være ubrukt og bli returnert i sin originalemballasje med alt inkludert tilbehør.

Når vi mottar returen din vil vi behandle refusjonen av bestillingen din.


Reklamasjon

I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde reklamasjonsrett i 3 år etter at du har mottatt varen. Hos igmshop.no gjelder Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett.

igmshop.no inspiserer hver forsendelse før den sendes til deg. Skulle varen likevel være skadet eller feillevert når den kommer fram, vil vi kostnadsfritt rette opp feilen. OBS! Før du returnerer defekt/feillevert vare, må du kontakte kundeservice for å få godkjent reklamasjonen, noen ganger holder det at vi sender reservedeler.

Ved alle returer kreves det at kunden sparer kollinummeret og kvitteringen for eventuell sporing. Ved retur skal varen pakkes på en slik måte at varen eller dens emballasje ikke kan bli skadet.

 

Tilbakebetalinger

igmshop.no erstatter bare frakten på godkjente reklamasjoner, mot framvisning av kvittering.

Du som kunde bør aktivt velge det mest fordelaktige forsikrede fraktalternativet utfra et prisperspektiv, vi erstatter ikke høye beløper hvis kunden har valgt et dyrere alternativ enn nødvendig.

Ikke godkjente reklamasjoner lagres på vårt lager i 3 måneder for eventuell retur til kunden i henhold til kundens ønsker.

Ved bankkortbetaling tilbakebetales beløpet alltid til kontoen som ble brukt ved kjøpet.

 

Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger, uansett om det gjelder feilaktigheter slik som trykkfeil, tekniske problemer, utsolgte varer eller massebestillinger. Ved feilinformasjon har du som kunde rett til å heve kjøpet, med henvisning til Forbrukerkjøpsloven.

© 2025 IGM Shop Norway, Drevet av Shopify

    • Vipps
    • Klarna
    • American Express
    • Mastercard
    • PayPal
    • Visa

    Logg Inn

    Glemt passordet?

    Har du ikke en konto ennå?
    Opprett konto